Cyclocross pitanje

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la filip00 dana 25. 01. 2018. (21:45)

Oznake se načelno odnose na seattube, ali stvarno ovisi o proizvođačima. Malo prostudirat geometrijske tablice će ti puno značiti, pogotovo ako sjedneš na nekoliko bickala i onda usporediš njihove brojke. Puno će značiti kad dobiješ malo dojam koliki headtube je za tebe velik ili mali, ili dužina top tubea.
Također, visina iako je vrlo važna, inseam je jednako važan, jer diktira visinu raskoraka i mogućnost stajanja nad top tubeom. Primjera radi, ja s 180 ne vozim 56, nego 54/55 jer imam inseam od jadnih 80cm, dok većina ljudi moje visine vozi 56cm rame. Dakle - svakako probaj nekoliko bicikala (neovisno o tome jel ih ciljaš kupiti ili ne) i prouči malo geometrije na koje sjedneš, posebice mjere seat tubea, top tubea i visinu head tubea. Ostale su jednako bitne, ali ove tri će ti na početku vjerojatno najveću razliku raditi.
U teoriji, između teorije i prakse nema razlike. Međutim, u praksi...
Avatar
filip00
 
Postovi: 2574
Pridružen/a: 06. 02. 2012. (22:38)
Reputation point: 49

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la deYo dana 25. 01. 2018. (22:17)

@Fip00
Kod mene ja inseam 83-84cm
Evo mere kaj sam izmjerio pa ak ti se da pogledat.
slika
slika
slika
slika


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
deYo
 
Postovi: 73
Pridružen/a: 24. 06. 2010. (23:19)
Reputation point: 0

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la filip00 dana 25. 01. 2018. (23:12)

Ja ti tu svejedno ne mogu puno pomoći :) ključna stvar kod svega ovog je sjesti na različite bicikle da dobiješ dojam kako se osjećaš na kakvoj geometriji, jer vrlo nezanemariva stvar je i pitanje tvoje fleksibilnosti, kao i ostalih proporcija. Mislim da ti na pitanje odabira ne može nitko zasad odgovoriti, osim osobe koja bi te pogledala na različitim biciklima i s tobom vidjela kako se osjećaš, pa bi tek onda mogao bolje ocijeniti. Ovako napamet govoriti samo po brojkama, mogu samo nagađati.
Imaj na umu - ti možeš sa svojom fiksnom X veličinom i X mjerama - sjesti na bicikl s agresivnom Y geometrijom koja odgovara tvojim proporcijama, i na bicikl Z koji ima opuštenu enduro geometriju - koja će ti možda odgovarati, možda neće. Iako će na papiru oba bicikla biti stvarno dobri za tebe - ti ćeš možda preferirati jedan ili drugi. Kad sam počeo, gledao sam da vozim nešto prosječno agresivno, ni vrit ni mimo. Sada, nekoliko godina kasnije, vozim agresivnu geometriju, zabijen volan do top tubea i čisto dobro mi je. Flekisiblan sam, dopada mi se agresivni položaj i paše....ali potpuno razumijem i da nekome to ne paše i baš zato - ti ne mogu ništa više reći nego što sam ti već rekao. Dalje moraš sam isprobat.
U teoriji, između teorije i prakse nema razlike. Međutim, u praksi...
Avatar
filip00
 
Postovi: 2574
Pridružen/a: 06. 02. 2012. (22:38)
Reputation point: 49

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la Goran_injo dana 26. 01. 2018. (07:19)

Odi na bike fit. Imaš ga i u hrvatskoj.

Ako planiraš kupiti canyon, plati bike fit u hrvatskoj i ne zavlači trgovce jer i oni hrane obitelj kao i ti. To velim jer bike fit zna biti besplatan, ali se očekuje da kupiš bicikl u trgovini jer aparatura, usavršavanje i vrijeme košta.
Goran_injo
 
Postovi: 1398
Pridružen/a: 17. 03. 2008. (21:13)
Reputation point: 39

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la Wolfsburg1984 dana 25. 03. 2018. (13:28)

@deYo, jesi siguran da si se dobro izmjerio?
Čudan mi je inseam od 84cm na 172cm visine.
Ja imam isti inseam a visok sam 184cm. Znam da smo svi različiti, ali mislim da nešto ne valja ili stvarno imaš dugačke noge za svoju visinu.
Avatar
Wolfsburg1984
 
Postovi: 116
Pridružen/a: 14. 07. 2012. (18:21)
Reputation point: 0

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la Ziiky dana 25. 03. 2018. (16:59)

Ja imam inseam 90 cm na 185cm, tako da, ima nas svakakvih... Krakatih i onih malo manje :)

... kažu da se normalnim stasom smatra inseam od 45% ukupne visine, dok oscilacije unutar 5% +/- su vrlo ceste i uobicajene. Opet ovisno o rasi i podneblju negdje je taj postotak odstupanja vise izrazen, negdje manje.

Dosta sam citao o tome jer kad sam prije par vodina poceo voziti cestovnjaka, zatekao sam se u problemima oko odabira rame.
Sto odabrati ako imas veci inseam?!
Neki zagovaraju vecu ramu pa prilagoditi manju lulicu, a drugi kontra ...
Na kraju sve to zavrsi kompromisom jer drugacije ne moze


Poslano sa mog Redmi Note 3 koristeći Tapatalk
Scott Scale & Kuota Kharma Race
strava.com/athletes/7103063
Avatar
Ziiky
 
Postovi: 1691
Pridružen/a: 07. 04. 2011. (19:54)
Lokacija: Slavonski Brod
Reputation point: 53

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la Wolfsburg1984 dana 25. 03. 2018. (22:42)

Ziiky je napisao/la:Ja imam inseam 90 cm na 185cm, tako da, ima nas svakakvih... Krakatih i onih malo manje :)

... kažu da se normalnim stasom smatra inseam od 45% ukupne visine, dok oscilacije unutar 5% +/- su vrlo ceste i uobicajene. Opet ovisno o rasi i podneblju negdje je taj postotak odstupanja vise izrazen, negdje manje.

Dosta sam citao o tome jer kad sam prije par vodina poceo voziti cestovnjaka, zatekao sam se u problemima oko odabira rame.
Sto odabrati ako imas veci inseam?!
Neki zagovaraju vecu ramu pa prilagoditi manju lulicu, a drugi kontra ...
Na kraju sve to zavrsi kompromisom jer drugacije ne moze


Poslano sa mog Redmi Note 3 koristeći Tapatalk
I koju ramu voziš sada?

Ja trenutno imam Felta sa 58 ramom, TT je 575mm, a ST 540mm.

Poslano sa mog Redmi 4 koristeći Tapatalk
Avatar
Wolfsburg1984
 
Postovi: 116
Pridružen/a: 14. 07. 2012. (18:21)
Reputation point: 0

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la Ziiky dana 26. 03. 2018. (08:44)

Feltovi rame mjere po TT?
Kuota je 56 po ST. Veca ne postoji.
Ima slope od 4cm tako da je to realnih 60cm rama.
TT ne znam napamet (nisam kod kuce).
Kada sam ju kupio imala je 12cm lulicu i osjecao sam se kao supermen istegnut.
Probao sam sve manje lulice redom, a zavrsio sam sa 9cm lulicom i - 6° kuta i taj setup vozim zadnjih 4-5 godina.
Poprilicno je race polozaj jer iako je rama velika opet je sic realno visoko, a lulica u minus, ali meni tako savrseno odgovara.

slika

Edit:
Evo mjere.. TT je 59cm

slika


Poslano sa mog Redmi Note 3 koristeći Tapatalk
Scott Scale & Kuota Kharma Race
strava.com/athletes/7103063
Avatar
Ziiky
 
Postovi: 1691
Pridružen/a: 07. 04. 2011. (19:54)
Lokacija: Slavonski Brod
Reputation point: 53

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la Wolfsburg1984 dana 26. 03. 2018. (11:00)

Da, Felt barem u mom slučaju mjeri ramu po TT, što je po meni bolje.
Jer cijev sjedala se izvuče koliko treba tako da je ST skoro pa nebitan.
Ja ću sebi isto morati pokušati sa kraćom lulicom...trenutno imam 11cm lulu, ali čini mi se da bi mi bolje odgovarala malo kraća.

Idući bicikl cestovni ću si sigurno uzeti 56 umjesto 58cm. Jer kod 58cm imam problem da u pravilu moram uzeti cijev sjedala bez offseta.
slika
Avatar
Wolfsburg1984
 
Postovi: 116
Pridružen/a: 14. 07. 2012. (18:21)
Reputation point: 0

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la deYo dana 26. 03. 2018. (15:32)

Wolfsburg1984 je napisao/la:@deYo, jesi siguran da si se dobro izmjerio?
Čudan mi je inseam od 84cm na 172cm visine.
Ja imam isti inseam a visok sam 184cm. Znam da smo svi različiti, ali mislim da nešto ne valja ili stvarno imaš dugačke noge za svoju visinu.

Dobro je izmjereno. Možda sam fulo 1cm pa je 83cm.
Ali evo sad imam na probi jedan Fuji i ima TT54,5 i stavio sam manju lulicu i čini mi se ok, za sada sam napravio oko 120km u par vožnji,a s druge strane sam probao jednu Kuotu 52cm i na njoj bi trebao staviti veću lulicu jer mi se ovako činila malo premala rama na probnoj vožnji.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
deYo
 
Postovi: 73
Pridružen/a: 24. 06. 2010. (23:19)
Reputation point: 0

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la Ziiky dana 27. 03. 2018. (05:45)

@Wolfsburg
Zasto kazes: "u pravilu moram uzeti cijev bez offseta"?
Rekao bi da cestovnjaci u vecini slucajeva i imaju cijev sjedala bez offseta.
Mislim da ako je rama dizajnirana i dolazi sa ravnom cijevi treba tako i ostati. Jer tesko ces dobiti pravilnu poziciju ako zamjenis cijev. Tj dobiti ces ju, ali ces morati sic potjerati naprijed pa si opet na istom.... Sta ne?!
A i kad se pomaknes previse iza pogona slabiji si na nogama.

Poslano sa mog Redmi Note 3 koristeći Tapatalk
Scott Scale & Kuota Kharma Race
strava.com/athletes/7103063
Avatar
Ziiky
 
Postovi: 1691
Pridružen/a: 07. 04. 2011. (19:54)
Lokacija: Slavonski Brod
Reputation point: 53

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la Wolfsburg1984 dana 27. 03. 2018. (10:29)

Ziiky je napisao/la:@Wolfsburg
Zasto kazes: "u pravilu moram uzeti cijev bez offseta"?
Rekao bi da cestovnjaci u vecini slucajeva i imaju cijev sjedala bez offseta.
Mislim da ako je rama dizajnirana i dolazi sa ravnom cijevi treba tako i ostati. Jer tesko ces dobiti pravilnu poziciju ako zamjenis cijev. Tj dobiti ces ju, ali ces morati sic potjerati naprijed pa si opet na istom.... Sta ne?!
A i kad se pomaknes previse iza pogona slabiji si na nogama.

Poslano sa mog Redmi Note 3 koristeći Tapatalk


E meni je problem što uvijek dobijem cijev sa 20mm offsetom na biciklu, i kad maksimalno pomaknem sjedalo prema naprijed još uvijek sam koljenom iza osovine pedale u vodoravnom položaju pogona, a želim biti okomito jer se tako najbolje osjećam i to bi trebao biti neki početni položaj kod pronalaženja idealnog.
Sa cijevi bez offseta dođem gotovo u idealan položaj, ali mi nedostaje još cca 1-2cm.
Skužio sam da dosta položaj ovisi i o railovima na sjedalo, ne ide svako sjedalo jednako daleko po railovima, neka sjedala imaju kraće railova, neka dalje smještene od pozicije sjedala.
Avatar
Wolfsburg1984
 
Postovi: 116
Pridružen/a: 14. 07. 2012. (18:21)
Reputation point: 0

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la filip00 dana 27. 03. 2018. (11:51)

U načelu bi ti svaka sic štanga bez offseta trebala omogućiti da ideš naprijed dovoljno daleko - a ako ti nije još uvijek dosta, možda si uzeo bicikl s predugačkim TT za sebe ili preblagim kutom ST za svoju građu.
U teoriji, između teorije i prakse nema razlike. Međutim, u praksi...
Avatar
filip00
 
Postovi: 2574
Pridružen/a: 06. 02. 2012. (22:38)
Reputation point: 49

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la Ziiky dana 27. 03. 2018. (12:11)

Pa da. Kako filip kaze. Svakako prvo idi na štangu bez offseta. Ako je mjera bajka ok. Trebao bi lako dobiti viskom vrh koljena okomito na osovinu pedale u polozaju 3-9sati.
Ako si previše iza pogona gubiš dosta na potisku. To je za glajdanje i odrzavanje brzine ok, dodatno se angaziraju gluteusi, a odmaraju ostale grupe misica. Međutim ako trebas stisnuti za snagu, tada se nemos pomaknuti dovoljno naprijed na sjedalu jer si neutralni polozaj podesio previse iza.

Poslano sa mog Redmi Note 3 koristeći Tapatalk
Scott Scale & Kuota Kharma Race
strava.com/athletes/7103063
Avatar
Ziiky
 
Postovi: 1691
Pridružen/a: 07. 04. 2011. (19:54)
Lokacija: Slavonski Brod
Reputation point: 53

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la Bagalood dana 27. 03. 2018. (12:33)

Štangu bez offseta Race Face 27.2 mm sam svojevremeno kupio u DSG-u. Ako ne nađeš reci. Ima jedan Poljak na ebayu sa Accent štangama u svim dimenzijama (korak 0.1 mm). Jednovijčane, s dva vijka, crne , bijele, srebrne... Nešto će se sigurno naći.

Imam dvije Accent štange i zasad su krkan friendly bez ikakvih zamjerki.
"... Qui non deficere..."
Avatar
Bagalood
 
Postovi: 318
Pridružen/a: 02. 10. 2011. (11:43)
Reputation point: 2

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la Wolfsburg1984 dana 27. 03. 2018. (21:52)

Uzeo sam si sa ebay-a jednu bez offseta pa ću se izmjeriti ponovno.

Imao sam i još jedan problem kod sjedala, uvijek sam si podizao sjedalo po osjećaju...i visina mi je bila oko 84-86cm mjereno od osovine pogona.
Nedavno sam se izmjerio na stranici competitive cyclist i iznenadio se da mi preporučuju da sjedalo bude na visini od 74-76cm (inseam 84cm). Kad sam prvi put spustio tako nisko sjedalo djelovalo mi je smiješno...ali očito sam cijelo vrijeme vozio sa previsoko postavljenim sjedalom, bojeći se prenisko postavljenog sjedala.

Po formulama sa raznih stranica isto ispadne.
84 x 0.886 = 74.42cm

Za ramu također ispada da trebam manju:
84 x 0.663 = 55.7cm
Znači 55 ili 56 bi mi odgovaralo bolje.

Svakako ću se malo po malo privikavati na niže sjedalo dok ne dođem do 76cm...ali spuštam postepeno da mi se noge naviknu na položaj. Trenutno sam na 80cm.
A što više spuštam sjedalo to mi je koljeno ide prema idealnom položaju na pedalu.


Poslano sa mog Redmi 4 koristeći Tapatalk
Avatar
Wolfsburg1984
 
Postovi: 116
Pridružen/a: 14. 07. 2012. (18:21)
Reputation point: 0

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la Ziiky dana 27. 03. 2018. (22:31)

Pa ono, idiot proof i najtocnija diy metoda da se otkopcas i petom nagazis na doljnju pedalu. Noga bi ti trebala biti skroz ispruzena... Pazeci pri tome da su ti kukovi ravno.

Tako da kad si ukopcan; noga na doljnjoj pedali je lagano savijena dok ti je stopalo paralelno sa podlogom, a da ju mozes skroz ispruziti kad petu spustis maximalno ispod pedale. Taman da te krene dizati od sica u toj poziciji.

Poslano sa mog Redmi Note 3 koristeći Tapatalk
Scott Scale & Kuota Kharma Race
strava.com/athletes/7103063
Avatar
Ziiky
 
Postovi: 1691
Pridružen/a: 07. 04. 2011. (19:54)
Lokacija: Slavonski Brod
Reputation point: 53

Re: Cyclocross pitanje

PostPostao/la Wolfsburg1984 dana 28. 03. 2018. (08:29)

Ziiky je napisao/la:Pa ono, idiot proof i najtocnija diy metoda da se otkopcas i petom nagazis na doljnju pedalu. Noga bi ti trebala biti skroz ispruzena... Pazeci pri tome da su ti kukovi ravno.

Tako da kad si ukopcan; noga na doljnjoj pedali je lagano savijena dok ti je stopalo paralelno sa podlogom, a da ju mozes skroz ispruziti kad petu spustis maximalno ispod pedale. Taman da te krene dizati od sica u toj poziciji.

Poslano sa mog Redmi Note 3 koristeći Tapatalk


Točno tako sam i došao na visinu sjedala od 84cm. Vjerojatno mi kukovi nisu bili ravni kako trebaju biti.
Iako ovu visinu sjedala se misli na bosu nogu, a ja sam uvijek u SPD cipelama koje imaju sigurno 2-3cm debljine, tako da sam zapravo gledajući bosu nogu vozio na 81-82cm visine, a preporuka je 74-76cm.
Avatar
Wolfsburg1984
 
Postovi: 116
Pridružen/a: 14. 07. 2012. (18:21)
Reputation point: 0

PrethodnaSljedeća

Natrag na Cestovni biciklizam

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.