Iskustva vozača cestovnih karbonaca

Iskustva vozača cestovnih karbonaca

PostPostao/la Bagalood dana 21. 08. 2018. (17:21)

Kao što naslov kaže molim uvažene forumite koji jure na karboncima da napišu nekakvu usporedbu karbonske specke sa čeličnom i aluminijskom. Navodno je teško sjahat s karbona nazad metal pa opišite subjektivne dojmove zašto je tome tako.
"... Qui non deficere..."
Avatar
Bagalood
 
Postovi: 318
Pridružen/a: 02. 10. 2011. (11:43)
Reputation point: 2

Re: Iskustva korisnika cestovnih karbonaca

PostPostao/la filip00 dana 22. 08. 2018. (09:34)

Pošto sam sve to vozio, reći ću ti vrlo iskreno i bez ikakvih muljanja:

Aluminij - jeftini, solidni, ali tvrdi i malo neudobni. Dobar izbor za početak, da imaš solidan bajk s često dobrom opremom za ne previše para. Još jedna pozitivna stvar je da lako nađeš threaded BB.
Čelični - klasika, lijepi old skul dizajn, ali meni osobno premekani. Problem koji imam tu je da često fleksaju u smjerovima u kojima ne želim da fleksaju. Kao i aluminij, često nađeš threaded BB.
Karbon - jednostavno bolji po svemu. Možeš odabrat bicikl koji je točno tvrd ili krut ili mekan ili fleksibilan u točno određenom smjeru gdje želiš. Izgled je subjektivna stvar, cijena je #prosto#, malo veća nego ostali. Ide mi na #prosto# što je skoro svaki na pressfit BB i to ne preferiram jednostavno.

Trenutno imam 2 karbonca i jednog čeličnjaka i nemamo se kaj zavaravat. Za svakodnevnu vožnju biram karbon. Udoban je. Za utrke biram opet karbon - može biti krut ko kamen, a opet je udoban i lagan. Aluminij sam pustio skroz, jer eto, imam mogućnost da ga zaobiđem. I ne zaboravimo - u slučaju lomljenja ili krekanja bilo kojih od njih - karbonskog najlakše i najsigurnije popraviš. S metalom nikad ne znaš "hoće li opet puknut".

Razmišljam da ću si vrlo skoro složit jednog Colnago Mastera (čelik, lol), za gušt - ne za performanse.
U teoriji, između teorije i prakse nema razlike. Međutim, u praksi...
Avatar
filip00
 
Postovi: 2574
Pridružen/a: 06. 02. 2012. (22:38)
Reputation point: 49

Re: Iskustva korisnika cestovnih karbonaca

PostPostao/la Ziiky dana 22. 08. 2018. (12:38)

Ne da mi se toliko piskarati ... carbon wtg u svakom slucaju.
Što kruća rama, što vise aero!

Poslano sa mog Redmi Note 3 koristeći Tapatalk
Scott Scale & Kuota Kharma Race
strava.com/athletes/7103063
Avatar
Ziiky
 
Postovi: 1691
Pridružen/a: 07. 04. 2011. (19:54)
Lokacija: Slavonski Brod
Reputation point: 53

Re: Iskustva korisnika cestovnih karbonaca

PostPostao/la Bagalood dana 22. 08. 2018. (12:53)

Vidiš, zanimljivo... Kod mene je slučaj da vilica čini razliku. Čelični Jaekel (plavo-crno-bijeli iz garaže) je bio ok s original vilicom, ali kad sam stavio Slice Echelon (karbonska s čeličnim steererom) vilicu udobnost je porasla i osjećaj u vožnji se popravio. Kod Meride (Extreme 905 Racing), koja je aluminijska sa čeličnom (jako laganom) vilicom je udobnost tu od prvog dana. Kod aluminijskog KTM-a sam prvo imao aluminijsku krutu vilicu, koju sam zamijenio karbonskom (alu steerer) i nisam osjetio baš nikakvu razliku, osim što je malo lakša od aluminijske pa je upravljivost bolja, ali to je možda i samozavaravanje.

Uglavnom, kroz koji tjedan bih trebao postati vlasnik jednog full karbonca pa se nadam da ću uživati kao i ostali koji ih voze.
"... Qui non deficere..."
Avatar
Bagalood
 
Postovi: 318
Pridružen/a: 02. 10. 2011. (11:43)
Reputation point: 2

Re: Iskustva korisnika cestovnih karbonaca

PostPostao/la Ventoux dana 22. 08. 2018. (13:44)

NIsam imao prilike probati puno bicova, kao neki, tako da u zadnjih 20-ak godina, prvo imah jednog jeftinog AL-a (Peugeot, Sora oprema, 500 eura), pa onda jednog malo ozbiljnijeg (Corratec, 105 oprema, 1300 eura). Razlika nebo i zemlja glede udobnosti. Jeftiniji drndav, neudoban, živčan … Corratec spram njega limuzina.
Tako da, jednoznačnog zaključka baš ne može biti. Moguće da uopće ne mora biti da su svi jeftini "živčani", kao što vjerojatno ni svi skuplji nisu baš udobni.

Pa onda lani pređoh na karbonca, koji ne mogu reći da je udobniji od Corrateca (jer od njega praktično ne mogu zamisliti udobnije), ali nije ni neudobniji. Lakši je (2,5kg - što je podosta za cestovnjak) tako da je puno više "sportski osjećaj", puno responzivniji, pogotovo kod ubrzanja, pa sve to onda djeluje življe, ali fino, kako treba biti, ništa neudobno.

Nazad ne bih išao. Možda ima više veze sa manjom kilažom, možda ne … vjerojatno neću nikad saznati.

Da, vozih i čeličnjake, ali one jeftine Rogove. Bili prvi trkaći bicikl, pa su naravno bili super :D Nije mi palo na pamet vraćati se poslije u taj đir.
Avatar
Ventoux
 
Postovi: 105
Pridružen/a: 06. 08. 2017. (21:10)
Reputation point: 0

Re: Iskustva korisnika cestovnih karbonaca

PostPostao/la Bagalood dana 22. 08. 2018. (14:29)

Vezano uz pogon. Karbonac ima BB30. Je li pametno ugraditi onaj Sramov adapter BB30-BSA? Da li trebam neki poseban alat za to? Hoće radit problem sa chainlineom s HT2 pogonima?
"... Qui non deficere..."
Avatar
Bagalood
 
Postovi: 318
Pridružen/a: 02. 10. 2011. (11:43)
Reputation point: 2

Re: Iskustva vozača cestovnih karbonaca

PostPostao/la filip00 dana 22. 08. 2018. (14:52)

Na bianchiju od početka imam PF30->BSA adapter, plastični, i funkcionira bez greške.
A što se tiče udobnosti, nije svaki karbonac isti. Bianchi mi je krut, čvrst, super za utrke i ludovanje, ali scott CR1 kojeg imam za svaki dan - je toliko udoban bicikl općenito, i zadnji trokut toliko lijepo upija neravnine, da sam prvih mjesec dana vožnje vrlo često provjeravao zadnju gumu je li zbušena, jer mi je bilo čudno mekano. Ali bajk je takav, udoban.
U teoriji, između teorije i prakse nema razlike. Međutim, u praksi...
Avatar
filip00
 
Postovi: 2574
Pridružen/a: 06. 02. 2012. (22:38)
Reputation point: 49

Re: Iskustva vozača cestovnih karbonaca

PostPostao/la Ziiky dana 22. 08. 2018. (16:02)

Znacajan dio ukupnog dojma otpada na kotace.
Jos jedna stvar, posljedicno rastu cijene bajka, neminovno raspolazete boljim komponentama i vrlo vjerovatno boljim kotacima, sve to pridonosi boljoj upravljivosti, boljem odzivu na stisak pedale.
Kad promjenis wheelset u klasu vise pa krenes peglat, imas osjecaj da si sjeo na drugi bajk.
Tako da nije sve do frejma... Prije bi rekao da je u igri simbioza vise kljucnih komponenti.... Frejma i kotaca poglavito

Za komjuranje mi je ok mekani frejm, al cestovnjak mora biti našpanan, kotaci ko tambura, a ne da se sav uvija kad sam auzic, a kotaci ribaju po paknama.
Zato bolje 100-200g teži karbonski frejm nego flis papir kao cr1 (imao sam ga) koji kao da je od gume. Tih 100-200g ti nista ne znaci, a u svijetu karbona donosi par slojeva vise sto itekako povecava cvrstocu.

Poslano sa mog Redmi Note 3 koristeći Tapatalk
Scott Scale & Kuota Kharma Race
strava.com/athletes/7103063
Avatar
Ziiky
 
Postovi: 1691
Pridružen/a: 07. 04. 2011. (19:54)
Lokacija: Slavonski Brod
Reputation point: 53

Re: Iskustva vozača cestovnih karbonaca

PostPostao/la RiderOfTheStorm dana 22. 08. 2018. (18:03)

Gume (tubeless što šire u cestovnim okvirima) i kotači rade daleko veću razliku u udobnosti od okvira.

Svaki će biti neudoban s 23-25mm gumama na aero kotačima po grubljem asfaltu. Po lipom kvalitetnom svaki će biti udoban.
Avatar
RiderOfTheStorm
 
Postovi: 1454
Pridružen/a: 13. 03. 2013. (19:23)
Lokacija: Šibenik
Reputation point: 10

Re: Iskustva vozača cestovnih karbonaca

PostPostao/la Ziiky dana 22. 08. 2018. (18:07)

Pa sta bi ti? 28, 30 ili 32mm na cestovnom bolidu? Gluposti.
22-23mm 10-12bara i peglaj. Ili vozi kako spada ili kupi komjuter [FACE WITH TEARS OF JOY]

Poslano sa mog Redmi Note 3 koristeći Tapatalk
Scott Scale & Kuota Kharma Race
strava.com/athletes/7103063
Avatar
Ziiky
 
Postovi: 1691
Pridružen/a: 07. 04. 2011. (19:54)
Lokacija: Slavonski Brod
Reputation point: 53

Re: Iskustva vozača cestovnih karbonaca

PostPostao/la RiderOfTheStorm dana 22. 08. 2018. (19:34)

Meni je bila brža Schwalbe S-One 30mm nego GP4k2 25, 23, Giant Gavia 25mm, Maxxis Padrone 28...
23mm jedino na velodrom hahaha :D
Avatar
RiderOfTheStorm
 
Postovi: 1454
Pridružen/a: 13. 03. 2013. (19:23)
Lokacija: Šibenik
Reputation point: 10

Re: Iskustva vozača cestovnih karbonaca

PostPostao/la ChILd_ReBoRn dana 22. 08. 2018. (20:51)

ja vozim 23mm po lokalnim cestama i nije da se zalim nesto. da drnda.. drnda.. sad bas toliko da mi smeta.. ne... ili nisam dovoljno fina guzica da skuzim...
Avatar
ChILd_ReBoRn
 
Postovi: 3569
Pridružen/a: 08. 06. 2015. (16:37)
Lokacija: Koprivnica
Reputation point: 27

Re: Iskustva vozača cestovnih karbonaca

PostPostao/la Ucka dana 23. 08. 2018. (15:10)

Kotaci,kotaci, kotaci ....bitni su koliko i karbonski bic....Cesto se prodaje pristojan karbonski bic ali s jeftinim kotacima.Usporedimo to s planinarenjem ...moras imati dobar rucak koji ti nece slomiti vrat ali i dobre gvojzerice....Na Triglav mozes doci i u tenisicama( teoretski)
ali kada jednom probas gvojzerice shvatiti ces koliko si riskirao.(Uganuce noznog zgloba ali da se dogodi bez planinarske opreme GSS u Slo.naplacuje izlazak na teren helikoptera)
Sigurno nije neki osjecaj juriti 70km/h s jeftinim kotacima koji se stalno uvijaju i nemaju krutost /ovo su moja skromna iskustva no to nemora biti tocno/
Eh da ....da spomenem jos i ovo kolegi mi je pukla zbica na zadnjoj felgi i iscupala komad obruca oko 2cm2 to nikada nisam vidio,tezak je oko 87kg ...pricam to iz razloga da se to moze dogoditi tim vise ako kotaci kostaju 800kn i imaju 8000km a vozac 87kg .Cestovne jurilice traze da bude sve " na nivou" ....
Ucka
 
Postovi: 94
Pridružen/a: 26. 09. 2015. (11:23)
Reputation point: 0

Re: Iskustva vozača cestovnih karbonaca

PostPostao/la Bagalood dana 23. 08. 2018. (15:57)

U dolasku je frameset. Oprema će biti kombinirana. I sam smatram kotače kočnice i sic onim bitnim na biciklu i te 3 stvari su uvijek na nivou. Eno ih, čekaju na ugradnju.
"... Qui non deficere..."
Avatar
Bagalood
 
Postovi: 318
Pridružen/a: 02. 10. 2011. (11:43)
Reputation point: 2

Re: Iskustva vozača cestovnih karbonaca

PostPostao/la Goran_injo dana 23. 08. 2018. (19:44)

Ziiky je napisao/la:Pa sta bi ti? 28, 30 ili 32mm na cestovnom bolidu? Gluposti.
22-23mm 10-12bara i peglaj. Ili vozi kako spada ili kupi komjuter [FACE WITH TEARS OF JOY]


Ako gledaš vrijednosti crr-a, 22-23mm ima veće od 25mm+ zbog nižeg tlaka.
Ne vozimo po savršeno glatkim površinama.
Goran_injo
 
Postovi: 1398
Pridružen/a: 17. 03. 2008. (21:13)
Reputation point: 39


Natrag na Cestovni biciklizam

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.